Dag 27 Rome! - Reisverslag uit Rome, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 27 Rome! - Reisverslag uit Rome, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 27 Rome!

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

04 Oktober 2018 | Italië, Rome

Vandaag het allerlaatste stukje van de reis. Vanaf de camping moet ik eerst even over de drukke wegen van Prima Porta. Daarna begint er een fietspad langs de rivier de Tiber helemaal tot aan Rome.
Nadat ik 8 bruggen heb geteld, sla ik rechtsaf en fiets zo naar het st. Pieter plein.
Daar maak ik de finale foto en dan zit de reis erop.

In totaal heb ik 2306km gefietst. Vooraf wist ik niet of ik het zou halen, maar achteraf gezien was het best te doen. Natuurlijk zaten er zware stukken tussen, zeker de laatste dagen begonnen de constante heuvels zwaar te worden. Maar met rustig fietsen of wat meer korte pauzes, is het gelukt.

Ik heb het getroffen met het weer, 1 uur regen in Frankrijk en 1,5 dag regenachtig weer in Italië. Verder vooral veel zonnige dagen. Dat maakt het allemaal wel een stuk aangenamer.

En heel weinig materiaal pech. Aan de fiets alleen een bijna gebroken versnellingskabel. Zelfs geen lekke band of gebroken spaak. De fiets heeft het goed gehouden.

Nu nog 2 rustdagen en dan vlieg ik terug naar huis.

Voor iedereen die overweegt om ook voor de 1e keer een lange fietsreis te maken, zeg ik: gewoon doen.

Vandaag 25km zonnig.

  • 04 Oktober 2018 - 17:07

    Simon:

    Super gedaan. Gefeliciteerd!!

  • 04 Oktober 2018 - 17:19

    Rrw:

    Hallo Jan,

    Geweldig, je hebt het gehaald. Gefeliciteerd!!!!
    Wat een reis. Alle obstakels overwonnen.
    Nu nog lekker 2 dagen genieten in Rome. Er is genoeg te bekijken.
    Maar dat heb je eerder gezien.
    En voor zondag goede terugreis en welkom thuis.

    Groeten pa en ma

  • 04 Oktober 2018 - 17:26

    Rrw:

    Hier ben ik nog een keer.
    Ik heb de kilometers ook opgeteld en kom op 2303 en jij op 2306.
    Waar zijn die 3 kms.

  • 04 Oktober 2018 - 18:49

    Sjoukje:

    Van harte gefeliciteerd Jan Roelof met deze prestatie

  • 04 Oktober 2018 - 18:54

    Henk-Jan:

    Hoi Jan Roelof,
    Gefeliciteerd, wat een geweldige topprestatie!!
    Petje af.
    Het was leuk je te volgen en de reisverhalen te lezen.
    Je hebt een mooie kernachtige schrijfstijl, je kan wel gaan reizen en schrijven voor Lonely Planet Reisgidsen.
    Geniet nog lekker van je dagen in Rome en voor zondag een goeie terugreis toegewenst.
    Groeten,
    Henk-Jan

  • 04 Oktober 2018 - 19:40

    Jan Roelof:

    Iedereen bedankt voor de reacties. Het was voor mij ook leuk om de blog bij te houden. Waar die 3km verschil in zit? Vast afrondingsverschillen van de dag afstanden.
    En reizen en schrijven; dat zou leuk zijn. Ik ben bang dat em dat toch niet gaat worden.
    Groeten,
    Jan Roelof

  • 05 Oktober 2018 - 06:47

    Remko En Cher:

    Wauw gefeliciteerd yeah!! Je hebt het gehaald

  • 05 Oktober 2018 - 08:12

    Leon En Yael:

    Gefeliciteerd met het behalen van Rome super gedaan. Geniet van je vrije dagen en goede vlucht terug.

  • 05 Oktober 2018 - 09:44

    Gerrit J. De Boer:

    Jan Roelof, hier heb ik 3 woorden voor: Super ! Respect ! Topper !

  • 05 Oktober 2018 - 14:42

    Froukje:

    Hoi Jan,
    Nogmaals van harte gefeliciteerd. Echt petje af. Wat lijkt me dit een geweldige ervaring wat je leven verrijkt heeft. Prachtig.
    Ik ga nu wel ''s avonds je blog missen

  • 05 Oktober 2018 - 14:48

    Froukje:

    Ps. Ik heb vandaag ong. 300 km. afgelegd ( uhm..... met de auto. Hi hi)
    Froukje

  • 05 Oktober 2018 - 17:00

    Gerard:

    He Romein,

    Goed gedaan. Nog even langs de Paus 'Urbi et Orbi' en je bent een waar pelgrim.
    Geniet van je laatste dag in Rome.

    Tot Kijk


  • 11 Oktober 2018 - 14:14

    Albert:

    Van harte gefeliciteerd,
    Wat een mooie prestatie. Petje af

  • 04 November 2018 - 16:19

    Irma Selman:

    Omdat ik zag dat je alleen fietste , heb ik geinteresseerd in 1 keer het hele reisverslag gelezen. Dat maakt me enthousiast om de plannen concreet te maken. Het enige wat ik tot nu toe ondernomen heb is 6 weken vrij regelen op mijn werk (niet geheel onbelangrijk:)
    Ik krijg er ontzettend veel zin in, mede door je beeldende berichten.
    Wat zal je nog veel momenten hebben dat je aan deze tocht terugdenkt! Mooi gedaan!!

  • 04 November 2018 - 16:54

    Jan Roelof:

    Irma,
    Ja, door verslagen van anderen kun je er zelf ook helemaal zin in krijgen! Een aantal weken vrij hebben is wel 1 van de 1e vereisten. Je materiaal is eigenlijk minder belangrijk. Ik ben gewoon op mijn mountainbike gegaan die ik al had. Dus geen trekkingfiets gekocht, hoewel dat vast beter fiets, maar het hoeft niet allemaal het beste te zijn om toch een mooi avontuur te beleven.
    Solo fietsen geeft een gevoel van vrijheid en avontuur. En je hebt de tijd helemaal aan jezelf. Heerlijk.
    Veel succes en voorpret met de voorbereidingen en veel plezier op de tocht zelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 2020
Totaal aantal bezoekers 35065

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: