Voorbereidingen - Reisverslag uit Hoek, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Hoek, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg janroelof

04 April 2018 | Nederland, Hoek

4 april 2018

Volgens Benjaminse kan iedereen met een normale tot goede conditie de tocht naar Rome volbrengen. Aangezien er in Friesland geen bergen of zelfs maar heuveltjes zijn om te oefenen, concentreer ik me op het verbeteren van mijn algehele conditie.
Ik fiets gemiddeld 2 dagen in de week naar mijn werk, 70 km per dag.
Vanmiddag fiets ik naar huis en daar begint het te regenen. Dat komt goed uit want nu kan ik mooi mijn 2e regenjas uitproberen. Vorige week had ik een regenjas van slechts 120 gram uitgeprobeerd. Ik kwam kletsnat thuis. Deze 2e weegt 350 gram.

Het regent nog maar een beetje en ik probeer de grootste plassen te ontwijken. Een racefietser komt me voorbij. Hij heeft geen spatborden en zijn rug is al behoorlijk vies geworden. Zelf fiets ik ook regelmatig op de racefiets naar mijn werk, maar dan in de zomer, of in ieder geval als het wegdek droog is. Ook omdat ik bang ben eerder onderuit te glijden met die dunne bandjes. In de natte tijden gebruik ik mijn mountain bike met wegbanden.

Een speed pedelec komt me voorbij. Ik fiets rond de 27 km per uur, maar hij kan wel 45 halen. Is het eigenlijk niet meer een electrische brommer waar je mee kunt trappen? Verder haal ik een dozijn gewone fietsers in.
Ondertussen is het hard gaan regenen en plassen ontwijken heeft al geen enkele zin meer. Door het natte wegdek kan ik de plassen vaak toch niet meer onderscheiden.

Thuis gekomen blijkt ook deze regenjas niet te doen waar die voor bedoeld is; ik ben nat tot op mijn hemd.

• 04 April 2018 - 22:38

Rrw:

Moedig hoor zo'n fietstocht. Succes.