Dag 15 Lago d'Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 15 Lago d'Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 15 Lago d'Iseo

22 September 2018 | Italië, Iseo

Allemaal commotie vannacht rond half vijf. Mensen met zaklampen rondom mijn tent. Bleek de politie te zijn op zoek naar een dief. Er zijn vannacht 3 fietsen gestolen, heel vervelend. Gelukkig niet die van mij, dan was mijn tocht voorbij geweest.

Ik zwaai de Zwitserse off-road rijders uit en doe even een wasje, dan heeft het de rest van de dag tijd om te drogen. Ik neem vandaag verder een sabbatdag. Dus even naar het dorpje gelopen, wat lezen en zwemmen in het meer.

Een buurman biedt een wijntje aan. Prima. Blijkt dat hij 3 wijnen met elkaar mixt. Hij maakt thuis zelf ook wijn, dus hij heeft er wat verstand van. Smaakt best goed. Hoewel de 1e ongemixt direct uit de fles, ook prima was.

Tot nu toe heb ik 1367 km gefietst. Als ik de route precies had gevolgd, zou ik op 1200km moeten zitten. Ik fiets dus ruim 10% meer. Dat komt omdat ik soms verkeerd fiets, een extra rondje door de stad fiets, of moet omrijden voor een camping.

Op zo'n rustdag heb je ook tijd om de rest van de route eens goed te bekijken. Ik heb een planning gemaakt, en heb genoeg tijd. Omdat er maar weinig campings op de route zijn, fiets ik morgen ong. 115km. Daar is in een omtrek van 40km maar 1 camping. Die heb ik gemaild om zeker te weten dat ze open zijn.
Morgen weer op pad.

0km beetje fris, 28 graden.

• 22 September 2018 - 17:04

Hans Van Osch:

hoi jan roelof!heelverstandig om de camping evente bellen. ze houden er wel eens mee op en zijn al zo dun gezaaid in dat gedeelte van italie. ik moest ook doorrijden naar devolgende die toen 73 km verder was.B&B bracht uitkomst.je gaat lekker man!je bent al gewend aan de warmte ,beetje fris bij 28 c !?dat wordt wennen als je thuis komt,de herfst is er al!Geniet!!!

• 23 September 2018 - 17:16

Jan Roelof:

Hé Hans,
    Ja ik ben aardig aan de temperatuur gewend. De herfst thuis zal wel even omschakelen zijn.
    Er zijn vooral veel campings aan de kust en bij de meren. In het binnenland een stuk minder. Daar moet ik echt rekening mee houden. Morgen 110 km naar Modena.