Dag 0 - Reisverslag uit Ureterperverlaat, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 0 - Reisverslag uit Ureterperverlaat, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 0

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

07 September 2018 | Nederland, Ureterperverlaat

Morgen is het zover, dan start ik mijn 1e lange fietstocht. Alles behalve de tent zit in 2 achtertassen. Hoe minder bagage, hoe lichter, hoe beter lijkt me. Alle gewicht moet ik immers wel de bergen over fietsen. Alle spullen met elkaar die ik meeneem weegt 17,5 kg. De afgelopen weken heb ik 3 tot 4 dagen in de week 70km per dag gefietst. En om te wennen aan de bagage heb ik wat extra flessen water meegenomen. De training is voorbij.

Meestal probeer ik fietsonderhoud zelf te doen. Als er onderweg dan iets mis is met de fiets zit ik niet meteen met de handen in mijn haar.
Maar vorige week heb ik em toch maar naar de fietsenmaker gebracht. Er zat een vervelende tik in mijn linker trapper. Dat is gefixt en mijn stuur is wat hoger gezet. Het mountainbike stuur zat toch wat te laag. Al met al fietst ie weer als een zonnetje.

Wat vorige week ook om de hoek kwam was twijfel. Kan ik wel dagen achterelkaar fietsen? Had ik niet eerst een korte tocht moeten plannen? Is het ook saai, alleen fietsen? Ga ik last van mijn knie krijgen? Kom op Jan Roelof, als je het niet probeert lukt het nooit. Je kunt het wel. En daarmee zit de twijfel terug in zijn hoekje.

Ik heb via WhatsApp en in het echt tientallen goede-reis-wensen gehad. Daarmee ga ik morgen vertrekken.

  • 07 September 2018 - 05:39

    Cher :

    Hai Jan Roelof
    Vandaag is het zover ga je een lange toch maken, wilden jou een hele mooie spannende veilige maar vooral Gods zegen toewensen met Zijn bescherming, kracht toewensen. Hij is bij je
    Suc6 topper

  • 07 September 2018 - 18:14

    Jan Roelof:

    Dank je Cher. Ik houd jullie op de hoogte.

  • 13 September 2018 - 07:45

    Hans:

    hoi janroelof!twijfel hoort erbij op zo,n lange tocht !mijn ervaring is niet te hard rijden en te lang .dat gaat je opbreken ,vooral in Toscane ga je veel klimmen en dan moet je zuinig met je energie omgaan in de eerste week.je denkt dan vaak het gaat lekker en blijf dan maar rijden.neem je tijd om te genieten.als je de alpen over bent zijn de fietspaden heerlijk om te rijden en goed aangegeven.en mijn tip is ga naar een konditorei voor je bakkie met....!die zijn veel lekkerder als in een restaurant!succes gozer!!!!

  • 15 September 2018 - 04:17

    Jan Roelof:

    Dank je Hans.
    Die Konitorei zal ik onthouden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 36194

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: