Dag 14 Lago d'Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 14 Lago d'Iseo - Reisverslag uit Iseo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 14 Lago d'Iseo

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

21 September 2018 | Italië, Iseo

Uiteindelijk heb ik gisteravond nog het meeste met Michel de Rus gepraat. Via googke translate. Hij spreekt geen enkele taal behalve Russisch. Alles in het buitenland doet hij dus met Google translate.

Ik start de dag met een uitgebreid ontbijt. Vandaag heb ik een kort traject, dus ook tijd voor een koffie met Michel. Ik bekijk de "citta alta" van Bergamo nog maar eens. Terwijl ik in de laagste versnelling omhoog peddel, hoor ik iemand zeggen: "Hallo, een Nederlander". Hij blijkt ook in Friesland te hebben gewoond, in Drachten, en gaat in Bergamo naar een landschaps-conferentie. In het hostel was ook een groep studenten die daar geen ging.

Mbv mijn telefoon, navigeer ik de stad uit en pak de route weer op. Die leidt over een mooi grindpad langs een riviertje.

Na de nodige heuvels, kom ik weer in een streek waar druiven worden verbouwd. Deze zijn net zo lekker als bij de moezel. In het begin van de middag arriveer ik bij Lago d'Iseo. Er liggen veel campings aan dit meer en aangezien ik morgen een rustdag ga houden, zoek ik de mooiste op. Dat wil zeggen, één met weinig onbewoonde stacaravans maar met een aantal tent kampeerders. Daar zet ik mijn tent op en neem een koele duik in het meer. Heerlijk. Als ik opgedroogd ben in de zon, ga ik douchen.

Bij de receptie vraag ik om 2 nachten te blijven. Dat kan, maar zondag moet ik voor 11 uur weg zijn, want dan sluit de camping voor dit seizoen. Ik ben hier dus nog net op tijd. De meeste campings sluiten pas over een week. Deze camping heeft nog meer eigenaardigheden. Zo kun je alleen warm douchen tussen 7:50 uur en 21:20. Wat zijn dat voor vreemde tijdstippen? En voor de douches zitten half hoge deuren, zoiets als bij kleuter toiletten in een kinderopvang. Ik neem de douche aan het eind van de gang.

Na het avondeten klets ik de hele avond met een Zwitsers stel die een off-road trip gaat doen door Albanië. Leuke mensen met mooie verhalen. Een gezellige avond waardoor deze blog pas laat op de avond klaar is.

70 km 29 graden

  • 21 September 2018 - 19:44

    Leon En Yael:

    Hallo Jan,

    Goed te horen dat je trip nog goed gaat. Wij zijn afgelopen zondag in Basel aangekomen. Hiermee heeft Yael haar uitdaging gehaald en 505 euro opgehaald voor het goede doel Blood Wise. Wij zijn twee nachten op de camping in Frankrijk gebleven. Deze camping lag op het drie landen punt vlakbij de drielanden brug.

    Op maandag zijn we naar kennissen gereden in Eggenwill ( met de trein) en daar een dag op de koffie geweest. De laatste keer dat we daar waren was 17 jaar geleden, dus het werd een keertje tijd. Op dinsdag de trein terug naar huis genomen. Dat was een beleving op zich. Door dat de locomotief stuk ging hadden we 20 minuten vertraging opgelopen, waardoor wij alle aansluitingen naar huis mis liepen en dus 2 uur later thuis waren dan gepland.

    Onze excuses dat we niet gelijk een bericht hebben gestuurd, maar je valt gelijk weer in het ritme van werken en verplichtingen, dus geniet nog even van je trip. Geniet vooral van de vrijheid en het fietsen, en het niet weten wat de dag je brengt. Pluk de dag zo als hij komt en wij houden je blog in de gaten.

    Groeten Leon en Yael

  • 22 September 2018 - 04:43

    Jan Roelof:

    Hé Leon en Yael,
    Leuk om wat van jullie te horen en hoe jullie tocht verder is verlopen.
    Een mooie opbrengst voor het goede doel.
    En ja, zodra je thuis bent begint het gewone leven weer alsof je niet bent weggeweest. Ik geniet nog een tijdje van mijn tocht.
    Groeten,
    Jan Roelof

  • 22 September 2018 - 07:26

    Gerard:

    He JR,

    Ha dat met die halfhoge deurtjes doet me denken aan onze vakantie tijd toen we ergens in het oosten van Europa waren, in Tsjechië denk ik, daar had men überhaupt geen deuren voor de douches. (tenminste in 1990). Remember.
    Je zit nu in Lombardije als ik het goed heb gezien? Enjoy.

    Groet Gerard

  • 22 September 2018 - 07:43

    Jan Roelof:

    @Gerard; ik zit inderdaad in Lombardije. En die douches in Tsjechië herinner ik me ook nog! Maar daar stonk het ook nog, hier niet, hier is wel alles schoon.
    Jan Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 37423

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: