Dag 21 Toscaanse heuvels - Reisverslag uit Marcialla, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 21 Toscaanse heuvels - Reisverslag uit Marcialla, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 21 Toscaanse heuvels

Blijf op de hoogte en volg janroelof

28 September 2018 | Italië, Marcialla

De receptie is pas om 9 uur open en ik moet nog betalen. Nou geeft dat niks, want ik ga niet ver vandaag. Geeft me ook tijd voor ontbijt met koffie. Een half uur later ben ik in Vinci. De geboorteplaats van Leonardo da Vinci. Daar is een museum in een 13e eeuws kasteel dat ik wil bezoeken. Leonardo is naast schilder en kunstenaar ook uitvinder. Dat vind ik het meest interessant. Ik neem uitgebreid de tijd om al zijn uitvindingen te bekijken. Sommige heeft ie echt gemaakt, andere zijn voortgeborduurd op ideeën van anderen en sommige zijn niet meer dan schetsen geweest. Zijn leerlingen hebben een aantal van de ideeën later uitgewerkt. Leonardo heeft van alles bedacht. Hijskranen, vliegmachines, automatische weefgetouwen, kanonnen, een tank en nog veel meer. Echt een slimme man geweest.

Verderop in Emploi drink ik een capaccino op een terras. Een jongen van een jaar of 16 komt eraan en begroet zijn vrienden met een handdruk en de meisjes elk met een kus op de wang. Echt Zuid Europees, dat laatste zie ik de tieners bij ons niet snel doen.

De glooiende heuvels in Toscane. Groepjes okergele huizen met oranje dakpannen op de heuveltoppen en in de dalen, tussen de akkers met druiven en olijfbomen. Met 30 graden en onbewolkt is dat heerlijk fietsen.

Rond 16:00 uur kom ik aan op de camping en mag een plek kiezen. Elke plek heeft uitzicht over het dal, op camping "panorama del Chianti".

Voor het avondeten probeer ik een burrito te maken. Ik warm de ingrediënten op, leg de platte deeg schijf klaar en schep op. Zodra ik het probeer op te rollen, scheurt het deeg. Mmm. Dan maar een hap van het één met een hap van het andere. In de rode gloed van de ondergaande zon, eet ik het op.

56km, onbewolkt 30 graden

  • 28 September 2018 - 16:36

    Froukje:

    Hoi Jan Roelof,

    Je schiet al aardig op met je tocht hé.
    Leuk dat je de tijd hebt om wat van de bezienswaardigheden te bekijken/bezoeken. Een beetje cultuur proeven.

  • 28 September 2018 - 16:41

    Froukje:

    Mijn vorige bericht is er maar half op gekomen. Heb een nieuwe telefoon dus even wennen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 37550

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: