Dag 10 Warmshowers - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 10 Warmshowers - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 10 Warmshowers

Blijf op de hoogte en volg janroelof

17 September 2018 | Zwitserland, Chur

Ik ontbijt deze keer iets uitgebreider in de woonkeuken. Voor ik wegfiets, helpt Dominique, de camping eigenaar, me aan wat kettingolie. Eigenlijk is het soort kamperen bij de boer, aangezien hij een appelsap bedrijf heeft. In de boomgaard rondom de tenten liggen dan ook genoeg appels om er een paar mee te nemen voor onderweg.

Gister had ik de Bodensee al zien liggen en binnen een half uur sta ik ernaast. De komende 2 uur fiets ik over mooie fietspaden langs het water. En vlak. Dat schiet flink op. En dan zie ik aan rechterkant de bergen opdoemen. Morgen zal ik met het 1e gedeelte van de klim beginnen.

De route gaat een stukje door Oostenrijk en Liechtenstein en komt dan weer terug in Zwitserland. Bij een begraafplaats vul ik mijn bidon weer eens. Want ik drink een hoop. Ondertussen heb ik de 1e mijlpaal bereikt: 1000km op de teller. De route gaat vlak langs Maienfeld. Dit dorp heeft symbool gestaan voor Heidi. Ik ben nu dus wel echt in het Zwitserland van bergen, koe-bellen en Heidi.

Ik wil iets nieuws proberen: warmshowers. Dat is een online community van fietsers die andere fietsers onderdak biedt. Ik schrijf er een paar aan. De 1e is in Mexico, de 2e is tot laat aan het werk enz. Maar dan een berichtje van Clot en Stephenie. Ze kunnen wel. Ze wonen in een plaatsje vlak voor Chur.
Ik wordt vriendelijk ontvangen, kan douchen en we eten samen. Ze hebben al een aantal lange reizen gedaan en zijn net terug van 5 weken trekken door Griekenland en Kroatië. Ze hebben zelf ook bij fietsers thuis geslapen, maar nog nooit gehost. Ik ben hun eerste gast.

118 km zon en warm.

  • 17 September 2018 - 19:28

    Froukje:

    Hoi broer,

    Wat weer een mooi en bijzondere dag vandaag. Leuk ook hoe je zo weer mensen ontmoet die je helemaal niet kende .Hopelijk heb je de nieuwe ontmoetingen ook echt als een warme douche ervaren.
    Als ik het goed heb begrepen begint morgen weer een flinke klim. Succes.

    Liefs Froukje

  • 18 September 2018 - 07:54

    Hans Van Osch:

    hoi Jan roelof!vandaag je eerste grote klimdag geweest. valt mee he !als je maar binnen je grenzen blijft .jij maakt uit hoe hard je kunt ,laat je niet opjagen door fietsers zonder bagage!vooral je ontbijt is belangrijk,smiddags kon ik niet zoveel naar binnen krijgen,met banaantje en bakkie yoghurt houd het bij mij meestal op!heb je de konditorien al ontdekt?die hebben hele lekkere koffie en lekkerder gebak als de restaurants langs de weg.straks mag je je verheugen op het dal langs de Adige en de Po dat is een goed fietspad en loopt wat af,je rijdt als een raket daar.en is goed aangegeven.daarkan je flink wat km's maken.ga je door Toscane?geniet Groet Hans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 1351
Totaal aantal bezoekers 34173

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: