Dag 17 Wind - Reisverslag uit Modena, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 17 Wind - Reisverslag uit Modena, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 17 Wind

Blijf op de hoogte en volg janroelof

24 September 2018 | Italië, Modena

Na het ontbijt fiets ik meteen al door de bezienswaardige stad Mantova, met sfeervolle pleinen en veel oude gebouwen. Zoals een 15e eeuwse astrologische klokkentoren. Deze stad is de moeite waard om wat doorheen te fietsen.

De route gaat verder en ik eet een broodje in de schaduw van een boom langs de brede, traag stromende rivier de Po. Door de warmte heeft het stuk kaas zijn vorm verloren, maar niet zijn smaak. Op het 2e broodje giet ik wat choco-pasta. Ik fiets een tijdje langs deze rivier en zie veel productie bossen. Hierbij verwijderen ze consequent alle onder begroeiing.

In Quistello neem ik een cappuccino. Mijn gasblikje raakte zaterdagavond voor het avondeten leeg. Zondag heb ik geen nieuwe kunnen kopen, dus ik heb al lang geen koffie meer kunnen maken. Nu ik erover nadenk: ik bestel gewoon een 2e. Vanmiddag haal ik een nieuw blikje in Modena.

Er staat een flinke oostenwind. Ik fiets hoofdzakelijk naar het zuiden maar de weg maakt natuurlijk bochten waardoor ik soms lekker snel ga en andere momenten er flink voor moet werken. Even verder is een boom omgewaaid, dwars over het pad. Ik moet mijn fiets erover heen tillen.

De camping voor vanavond ligt 11km uit de route. Zover ben ik nog niet eerder omgefietst voor een slaapplaats, maar zoals gezegd zijn de campings dun gezaaid. Morgen komen die 11km er ook weer bij.

123km zon, warm 30 graden.

• 02 September 2022 - 16:14

Maarten@westveensemolen.nl :

Rode Pesto is ook lekker op brood, zo of met gekookt ei en smelt niet.