Dag 8 Rustdag - Reisverslag uit Waldshut, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 8 Rustdag - Reisverslag uit Waldshut, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 8 Rustdag

15 September 2018 | Duitsland, Waldshut

Gisteravond heb ik besloten om vandaag een rustdag te nemen. Dit is een mooie camping aan de Rijn om een dagje te blijven. En vlakbij een oude stad. Alle lichaamsdelen die in contact staan met het zadel kunnen dan ook even tot rust komen.

Mijn 2 buren staan om 6 uur op en maken bijna geen geluid. Later kijk ik naar hun inpak routine. Ze weten precies van elkaar wat in welke volgorde moet gebeuren en hoeven er niets bij te zeggen. Duidelijk ervaren fietskampeerders. Ze doen dit dan ook al 10 jaar vertelden ze gister.

Alex vertrekt altijd laat van de camping. Hij heeft van juli tot november tijd genomen om door Europa te fietsen. Azië staat nog op zijn verlanglijstje. We nemen samen de tijd voor ontbijt en koffie.
Als hij wegfietst ga ik (bijna) al mijn kleren wassen in de wasmachine. Het is mooi weer dus zo weer droog gewaaid.

Verder pruts ik nog wat aan de fiets. 2 spaken in het achterwiel zitten wat losjes, dus die draai ik aan. De remmen stel ik wat bij. Na al dat "down hill" zijn de remblokken al wat gesleten.

Ik lees alvast vooruit in het routeboekje en klik wat rond op Internet. Dit is ook een goed moment om te beginnen in een boek die ik heb meegenomen. Een dwarsligger, dus wel een volledig papieren boek, maar op heel dun bijbelpapier gedrukt, waardoor het klein en licht is. Heel belangrijk voor een fietskampeerder.

Na het eten klets ik even met 2 nieuwe gasten. Het zijn Zwitsers die de komende dagen gaan klimmen in de bergen.

Morgen weer fietsen.

Vandaag 0 km en zonnig.

• 15 September 2018 - 18:26

Gerard:

He Janroelof,

Leuk je dagverslagen te lezen en dus vandaag aan de sabbat gedaan.
    Zo aan je positie op de kaart te zien zit je al dicht tegen de alpen aan?
    Heb je morgen al serieuze klim voor de boeg?
    Succes maar weer.

Groet Gerard.

p.s: Volgende week zondag vieren we verjaardagen maar je mag voor deze keer annuleren
    hoor. :-)

• 16 September 2018 - 02:43

Froukje:

Goeiemorgen Jan Roelof,

Het is erg leuk om je reis te kunnen volgen via je verslagen. Je schrijft het leuk. Succes voor vandaag en veel plezier.

Groetjes Froukje

• 16 September 2018 - 02:55

Jan Roelof:

Ja bedankt. Ik heb nog 2 dagen redelijk vlak fietsen. Ik ga langs de bodensee. Dan beginnen de alpen.
    Het verjaardagsfeestje sla ik deze keer over

• 16 Februari 2022 - 10:33

Carl :

Hallo Jan Roelof leuk om je veslagen te lezen.Ik ben beginnend lange afstand fietser. En zou ook graag eens t buitenland doen. Heb al veel in Nederland gefietst. Mijn vraag is eigenlijk of ik de route richting Rome kan doen met mijn nederlands en engelse taal of zeg je er is meer voor nodig. Nu hebben we tegenwoordig wel google translate dus dat scheelt ook natuurlijk.
    Klimmen heb ik nog weinig gedaan maar heb nu nieuwe fiets aangeschaft Koga worldtraveller signature met 30 versnellingen. En volgens de verkoper zou ik daarmee overal boven moeten kunnen komen.