Dag 18 Apennijnen - Reisverslag uit Zocca, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 18 Apennijnen - Reisverslag uit Zocca, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 18 Apennijnen

Blijf op de hoogte en volg janroelof

25 September 2018 | Italië, Zocca

Zo, wat is het koud vanmorgen, zelfs het koude water uit de kraan voelt warm aan.
Vandaag de venijnige Apennijnen. Het wordt nl. veel klimmen en dalen schijnt. We gaan het meemaken.

Onderweg stop ik even om de route te controleren. Er stopt een Italiaanse racefietser en verteld me dat ik op de goede weg zit. Hij ziet nl. veel Nederlanders op dit traject met een boekje. Na Vignola richting Zocca gaat de weg flink stijgen, waarschuwt hij me. Ik zeg dat ik ondertussen goede benen heb, en het dus wel moet lukken. De route volgt nu eurovelo 7, wat betekent dat ik bordjes kan volgen. Dat fietst lekker door. In Vignola neem ik een lekker ijsje bij K2. Een aanrader als je in de buurt bent. Ik vraag de serveerster om mijn bidon bij te vullen met kraanwater. Maar dat vindt ze vies en vult het met flessenwater. Ook goed. Dit alles terwijl ik Nederlangs praat en zij Italiaans. Toch begrijpen we elkaar prima.

Ik fiets nog wat door de straatjes en voor ik het in de gaten heb fiets ik zo een 15e eeuwse burcht in. Deze werd gebruikt als munitie opslag lees ik. Je hebt ook een mooi uitzicht aan alle kanten.

Dan gaat de weg stijgen. Na een paar haarspeldbochten heb ik al flink hoogte gewonnen en kijk neer in het dal. De weg blijft stijgen en dan rij ik op een heuvelrug: zowel link als rechts van me, kijk ik in een vallei. Een mooi gezicht. Dan stijgt het verder met 7% en ben ik Zocca. Als je hoog zit heb je wel mooie uitzichten. Het is ook kouder. Vanmorgen in het dal was het al 21 graden. Nu midden op de middag op 800m, slechts 19. Met de zon erbij is het nog wel lekker.

Met nog wat extra stijgen en dalen kom ik op de camping. De eigenaar is buiten aan het opruimen en verteld dat de camping eigenlijk gesloten is, maar ik mag er toch staan. Douches en toilet zijn open, maar het restaurant niet. Geen probleem. Als Ik vooraf nou had geïnformeerd, dan had ik niet kunnen komen. Maar omdat ik onverwachts kom, mag het. Ik help hem even met opruimen om ook mijn goede wil te laten zien.
Het wordt vannacht koud zegt hij, 7 graden. Dat word een lange broek aan in de slaapzak.

Straks nog even een biertje in de bar, want die is wel open.

72km 20 graden onbewolkt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 37378

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: