Dag 19 meer wind - Reisverslag uit San Baronto, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 19 meer wind - Reisverslag uit San Baronto, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 19 meer wind

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

26 September 2018 | Italië, San Baronto

Het is een graad of 6 en ik vertrek met lange broek en jas aan. De laatste keer dat ik zo dik ingepakt was, was op de splugenpas. Ik start op een hoogte van 800m en het waait opnieuw flink. Terwijl ik klim en daal, komt een automobilist me voorbij. Hij gaat langzamer rijden, alleen om mij in het voorbijgaan te kunnen groeten. Is dat niet vriendelijk?

De huizen zijn hier in allerlei kleuren gesausd; geel, oker, terracotta. En dan een heel groot huis in oud roze. Moet je voorstellen dat dat bij ons in de straat zou staan, een roze huis! Maar hier in Toscane past het.

De eerste uren klim ik gestaag omhoog en krijg een steeds mooier uitzicht. En dan gaat het met 9% omlaag! En lang. Dit is de moeite waard. Ik moet wel uitkijken voor de gaten in het asfalt. Ik daal tot 100m en de temperatuur is gestegen naar 27 graden. Dat is beter. Onderaan gekomen bestel ik een capaccino.

De weg blijft hierna klimmen en dalen. 7km voor de beoogde camping doe ik boodschappen voor het avondeten. Zo hoef ik zo kort mogelijk met dat extra gewicht te fietsen. Ik nader de camping en hoop dat ie open is. De website suggereerde van wel. Nog een korte hele pittige klim om bij de camping te komen. Die wil ik fietsend halen. En ja hoor, de camping is open. Een **** camping. En dat voor maar 7 euro, een speciale prijs voor fietsers. Kijk, dat kan ik waarderen. Ik krijg plaats 55 en ga douchen. Er blijken vooral Nederlanders op de camping te staan. Tijd voor een praatje.

103km alles tussen 6 en 27 graden. Onbewolkt.