Dag 20 Florence - Reisverslag uit San Baronto, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 20 Florence - Reisverslag uit San Baronto, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 20 Florence

Blijf op de hoogte en volg janroelof

27 September 2018 | Italië, San Baronto

Vandaag pak ik de bus en trein naar Florence. Dit schijnt één van de mooiste steden van Italië te zijn. Als ik met de shuttle bus van het dorpje waar ik kampeer afdaal naar Piastre, zie ik pas hoeveel ik gister ben geklommen; de stad ligt diep onder me in het dal.

Florence is inderdaad een mooie stad zeg. Ik bekijk de fontein van Neptunes, waar ze al in 1550 mee begonnen zijn. Verder schitterende paleizen. Ondanks het einde van het toeristen seizoen, is het hier nog erg druk; de pleinen en terassen zijn vol.

Ik loop verder naar een bekende brug, de Ponte Vecchio. Vroegere heersers hebben deze laten overkappen, om droog tussen hun paleizen heen en weer te kunnen gaan. De winkels op de brug hangen boven het water. Vroeger zaten hier slagers en visverkopers in, nu juwelierszaken.

De taxi's in de stad maken een constant piepend geluid, om zich zo door de nauwe straatjes vol voetgangers te wurmen.

De chauffeur die me terug brengt naar de camping, verteld dat er een 3-voudig tour de France winnaar woont in het dorp waar ook de camping is. Deze weg is erg geliefd bij race fietsers. Het weggetje naar de camping die ik gister al zo steil vond, blijkt 24% te stijgen, verteld de chauffeur. Geen wonder dat ik het zo steil vond. Maar of het echt 24% is betwijfel ik. Er blijkt ook een andere weg naar de camping te zijn, die minder steil is.

0 km. 30 graden onbewolkt.

  • 27 September 2018 - 17:27

    Rrw:

    Hallo Jan,

    Fijn dat je ook tijd hebt om Florence te bekijken. Dit betekent natuurlijk wel dat er geen kilometers op het lijstje komen. Dan zijn wij jou vandaag de baas. Wij hebben 42.5 km gefietst. Waarschijnlijk de laatste mooie dag voorlopig.
    Bij je blog van 25 en 26 sept. staan geen foto's. Wel de datum en een nummer. Klopt dat?

    Maar weer succes morgen.

    Pa en ma

  • 27 September 2018 - 17:58

    Janroelof :

    Vandaag inderdaad geen fietsdag. De foto's gaanog niet altijd goed. Ik probeer het goed te zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 37562

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: