Dag 1 De kop is eraf - Reisverslag uit Eupen, België van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 1 De kop is eraf - Reisverslag uit Eupen, België van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 1 De kop is eraf

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

08 September 2018 | België, Eupen

Vanmorgen ben ik eerst met de trein naar Maastricht gereisd om vanaf daar de route op te pakken. In de trein geklets met een vrouw die vanaf Eindhoven vloog. Het duurt nog heel lang voordat ik vanaf Rome terugvlieg naar Eindhoven. Er was een ander die mijn route boekje herkende. Ze was zelf al eens met Benjaminse naar Parijs gefietst. Veel tijd was er niet om te praten want ik kwam erachter dat ik in verkeerde trein was gestapt en kon nog op tijd eruit.

Na Maastricht beginnen de heuvels meteen. Na een haarspeld bocht moet ik flink terug schakelen. Ik fiets nu nog maar 9km per uur. Dat wordt nog wat straks in de bergen. Nou ja, dat is pas over een dag of 10. Tot zolang kan ik mooi oefenen denk ik maar. Daar is Bemelen. Volgens een spandoek bestaat het 1000 jaar. Een mooi karakteristiek dorp. Zuid Limburg is prachtig om te fietsen.

Verderop laat ik 2 dames een filmpje van me maken, dan kan ik later de reis nog eens beleven. Het blijken mevr. A en M te zijn (ik heb geen toestemming gevraagd om hun namen te gebruiken). Kunstenaressen uit Den Haag die hier inspiratie komen opdoen. Na een leuk gesprek ga ik weer verder en daal af zodat ik even niet hoef te trappen.
Ik rij nog 3x verkeerd maar dan kom ik op de Vennbahn. Dat is een mooi geasfalteerd fietspad over het traject van een oude spoorlijn. Nu kan ik niet meer fout rijden.

Na nog eens 30 km bereik in Monschau. Hier zou een supermarktje zijn maar dat blijkt niet het geval. Via super steile paadjes daal ik af naar die Altstadt. Het blijkt een heel gezellig oud stadje te zijn. Wat een geluk dat ik vooraf niet wist dat er geen supermarktje was, anders was ik dit mis gelopen.

Op de camping koop ik pasta en makreel in tomatensaus en daarmee is het schap met warm eten leeg.
Heel anders dan de maaltijd van gisteren. We waren met collega's uit eten in een Indonesisch restaurant. Een hele gezellige avond. Nou ben ik geen kruidig eten gewend, want wat ik normaal in een maand aan kruiden gebruik, kreeg ik hier in 1 keer op mijn bord! Ik was zelfs blij met een glas tonic; de bitterlemon en jus d'orange waren uitverkocht. Vanmorgen had ik er nog buikpijn van.
Na een toilet bezoek van vanmiddag was mijn lichaam definitief van deze maaltijd verlost.

Vandaag 116km gefietst waarvan een paar door verkeerd fietsen. Daardoor heb ik trouwens wel een mooi kasteeltje gezien.