Dag 25 Viterbo - Reisverslag uit Viterbo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 25 Viterbo - Reisverslag uit Viterbo, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 25 Viterbo

Blijf op de hoogte en volg janroelof

02 Oktober 2018 | Italië, Viterbo

Na een uitgebreid ontbijt met koffie, ga ik op pad. Meteen begint het te miezeren. Maar al snel houdt het weer op en na 1,5 uur ben ik bij Civita. De grond rondom de oude stad is door een aardverschuiving weggeslagen, waardoor de stad nu op een soort eiland staat. Het is alleen met een loopbrug te bereiken. Een apart gezicht.
Onder een parasol schuil ik voor een bui, en na een half uur kan ik weer verder. Heuvel op, heuvel af.

Mijn voor derailleur wil niet meer op het grootste blad schakelen. Niet heel erg, mijn kleinste blad is veel belangrijker. Alleen daarmee kom ik de heuvels op. Bij een lunch stop kijk ik er even naar en zie dat van de staalkabel nog maar met een paar vezels vast zitten. De rest is afgebroken. Hiermee durf ik het niet aan verder te fietsen tot aan Rome. De dichtstbijzijnde fietsenmaker is 10km uit de route. Daar ga ik heen. Rond 14:00 ben ik in Viterbo. Na enig zoeken, zie ik iemand met een fiets en vraag naar een fietsenmaker. Er blijkt er slechts 1 te zijn in de stad van 60.000 inwoners, en die is pas om 16:00 uur weer open. Heel vervelend die siësta. Er zit niks anders op dan te wachten. Met een ijsje, dat wel.

Om 16 uur sta ik op de stoep. Zodra ik mijn bagage eraf gehaald heb, gaat hij meteen met mijn fiets aan de slag. De fietsenmaker kent z'n vak, en binnen een kwartier is de kabel vervangen, derailleurs afgesteld en geolied. Zo dat schakelt weer soepel.

Ik ga de 10km terug en omdat er geen camping in de buurt is, en om het gevoel van vrijheid en avontuur wat te vergroten, zoek ik een kampeerplek in de vrije natuur.

77km bewolk/buien/zon 24 graden

  • 03 Oktober 2018 - 15:17

    Hans Van Osch:

    hoi jan roelof je bent er !!!
    gefeliciteerd man !
    als je in gelegenheid bent kan ik je camping flaminia aanbevelen,lekker zwembad goed restaurant en dicht bij metrostation naar het centrum van rome.kan je mooi even ontspannen !wel verdient!naar het vliegveld Fiumicino is 30 km maar de taxi kan je fiets ook meenemen hoor.wel even melden. ik betaalde 50euro voor ritje naar vliegveld.
    geniet nog even van de drukte daar!

  • 03 Oktober 2018 - 19:59

    Jan Roelof:

    Hoi Hans,
    Ja het is gelukt. Morgen nog echt naar het centrum van Rome fietsen voor een foto. Maar de laatste volle fietspad zit erop.
    Ik vlieg vanaf het andere vliegveld, maar ten zuid-oosten van Rome.
    Nu eerst even uitrusten en genieten.
    Jan Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 888
Totaal aantal bezoekers 35066

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: