Dag 16 Skradin - Razanac - Reisverslag uit Ražanac, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 16 Skradin - Razanac - Reisverslag uit Ražanac, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 16 Skradin - Razanac

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

28 April 2024 | Kroatië, Ražanac

Dag 16

Het was fris vannacht, 8 graden, een heldere nacht. We starten de dag met een strak blauwe lucht, de verwachting is 23 graden.

Helaas geen koffie of thee, want gister raakte het gasblikje op, en we hebben nog geen nieuwe. We komen vandaag onderweg vast wel een benzinestation tegen die ze heeft.

7:45 zwwait de camping eigenaresse ons uit, en we daken af naar Schradin. Dan komt het eerste klimmetje: 12% , daar zijn mijn benen eigenlijk nog niet aan toe. Verder over een plateau hebben we mooi overzicht over de vallei. Als we afdalen zien we de volgende heuvel aankomen:

vaart houden,

terugschakelen,

en we zitten weer op 6km/u heuvelop.

We hebben geen grote heuvels meer. Al om 14:00 en na 80km komen we aan bij de beoogde camping in Posedarje. Mm, deze is al kange tijd gesloten zo te zien. Eerder in het dorp kwamen al langs een andere camping, maar die zag er erg mistroostig uit. Tijdens de 2e lunch bedenken we een plan. Als we nog 15km verder fietsen, is er weer een camping op de route.

Dat blijkt een goede keus. Wel moesten we 13km over een 80km weg, met de auto's vlak langs ons, geen pretje. De camping wel: mooi, groen, nieuw sanitair en 100m van het strand. Harry neemt een duik in het koude water.

Helaas zijn we geen enkel benzinestation of geopende supermarkt tegengekomen. Gelukkig blijkt op de camping een gasstel te zijn; voor vandaag zijn we weer gered: we kunnen warm eten en koffie zetten.

Vertrek 7:45

Aankomst 15:30

100km

900hm

• 29 April 2024 - 06:35

Froukje:

Weer mooie foto's Jan.

Er zijn op jullie niet echt fietspaden zoals we ze in Nederland kennen hé.

Veel plezier vandaag.een graad of 23 lijkt me prettig om te fietsen [e-1f604][e-1f44d][e-1f3fc]

• 29 April 2024 - 17:18

Jan Roelof :

Froukje,

Geen fietspaden hier nee, ook geen fietsstroken. Het hele wegennet is niet ingericht voor fietsers.

We genieten nog even van deze zonnige dagen, want er staat weer regen voorspelt.

• 30 April 2024 - 09:09

Je Broer G:

He Jan Roelof,

Prachtige omgeving hoor, veel succes vandaag maar ik vermoed dat jullie al onderweg zijn als je dit leest.

Hopelijk vindt je een nieuwe primus en anders toch echt nood gedwongen naar een restaurant .

Ik kreeg trouwens dagverslagen van de afgelopen 3 dagen nu in 1x.

Succes

• 30 April 2024 - 13:53

Jan Roelof :

We waren idd al weer onderweg, we wilden een ferry halen.

Een nieuw gasblikje is weer gelukt. In Albanië vond je die in elk supermarktje, in Kroatië juist alleen bij tankstation, en die lijken vooral langs de grote wegen te staan, waar wij niet langsgaan.

Ik post trouw elke avond een blog, waarom je nu 3 in 1 x krijgt weet ik niet.