Dag 12 Dubrovnic-Korcula - Reisverslag uit Korčula, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 12 Dubrovnic-Korcula - Reisverslag uit Korčula, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 12 Dubrovnic-Korcula

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

24 April 2024 | Kroatië, Korčula

Dag 12

Vandaag een rustdag. De fietsenmaker heeft de as van de fiets vervangen en nu draait alles weer als een zonnetje. Wij hopen sowieso op een zonnetje vandaag, na de buien van de afgelopen dagen.

We willen met de boot van Dubrovnic naar Kurcula. Het is alleen de vraag of de fietsen mee mogen. Op de website staat er niets over, volgens de lokale toerist info alleen als er plek is. Nou het zal niet vol zitten in deze tijd van het jaar lijkt me. Wat als de fietsen niet mee mogen? Dan hebben we 2 dagen fietsen voor de boeg, om op hetzelfde punt te komen. We zullen zien.

Eerst pakken we droog in, doen boodschappen en pakken een terrasje.

11:30 kunnen we tickets kopen; ik vraag om kaartjes voor 2 personen en 2 fietsen, alsof het de gewoonste zaak is. En het lukt.

De fietsen kunnen in de bagage ruimte. Als er weinig passagiers zijn zoals, zou je max 10 fietsen kwijt kunnen. Ik snap dat ze dat niet promoten.

Met 44 km/u gaat onze catamaran op weg

Ik had een soepele rit verwacht, maar ik heb het gevoel van een achtbaan, veel deining. Ik moet blijven zitten, anders word ik nog zeeziek.

Op Korcula vinden we een grote camping, maar die is nog gesloten. We spreken een kantoormedewerkster. Ze zegt dat het officieel niet mag, maar als we er wel onze tent opzetten heeft zij ons niet gezien. Prima.

Ondertussen wil mijn telefoon niet meer opladen. De repair shop is al gesloten, morgen maar proberen.

Vertek 11:30

Aankomst 15:30