Dag 1 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

13 April 2024 | Nederland, Schiphol

Dag 1

Op schiphol gaat het soepel. De fietsen geven we af bij odd-lugage en geen problemen bij de douane.

Als we opstijgen is het nog donker, maar al snel komt de zon. Omdat we naar het zuidoosten vliegen komt ie dus ook echt sneller op.

2 1/2 uur later landen we op corfu: bagage oppikken en de fiets ophalen. De fiets moest wel wat uitelkaar om in de doos te passen, dus nu weer in elkaar sleutelen. Trappers erop, stuur weer centreren en recht zetten, voorwiel erin, banden oppompen. We zijn zeker 3 kwartier aan het sleutelen.

Maar dan kunnen we ook echt weg fietsen. Eerst langs een fietsenzaak om de banden echt goed op te pompen, want met zo'n klein pompje krijg ik er niet genoeg lucht in.

12 uur nemen we de boot baar igoumenitsa. Daar is koffie.

Behalve van het mooie uitzicht genieten, ben ik ook moe. Harry niet, maar die heeft dan ook vanmorgen uitgeslapen.

13:30, we kopen een fkes water en fietsen goumenitsa uit. We volgens Harry's interpretatie van zijn nieuwe gps, en gaan dus over troitors, parkeerplaatsen en tegen het verkeer in. Maar dan komen we op mooie fietspaden, langs het water. Prachtig. En de gos volgen gaat nu prima.

De grieken hebben niet veel regels lijkt het: geen helm op de brommer en motor, onleesbare kentekenplaten en afval in de berm dumpen; het kan hier allemaal. Verderop vinden we via locus map een water tap punt; ik doe ook mijn hoofd onder de kraan om af te koelen, want het is warm!

Daar komt de 1e klim aan, 4%, niet zoveel maar dankzij de 27graden toch vermoeiend. Even verderop 6% en dan 7%. En dan hebben we de grens met Albanië bereikt.

En nu naar beneden! Dankzij de tegenwind moeten we toch trappen, en daarmee halen we 40km/u.

Nog 17km tot ksamil. Daar zijn campings. De eigenaresse begroet ons hartelijk en laat de mogelijkheden zien: op een grindveldje, op een winderig nat betonnen dak of voor €3 pp meer in een appartement; lastige keuze.

Om te vieren dat we vandaag al zover zijn gekomen, gaan we uit eten.

27graden, zon

65km

450hm

Vertrek 13:30 ( vanaf igoumenitsa, lokale tijd)

Aankomst 17:30 (lokale tijd)

• 14 April 2024 - 10:08

Gerard:

Zo jullie zijn ver gekomen in 1 dag.

En de vraag: is het nou kamperen geworden of toch in een appartementje

• 14 April 2024 - 13:32

Froukje:

Goed begin deze eerste dag. 65 km en het wennen aan de veel hogere temperatuur zo ineens. Petje af en succes.[e-1f44d][e-1f3fc]

Oh ja, ik vraag me ook af , was t afgelopen nacht kamperen of toch het appartement [e-1f604]

• 14 April 2024 - 15:18

Jan Roelof :

We hebben heerlijk geslapen in een goed bed in een ruim appartement!

Er was ook een douche, maar de regendouche (!) op het terrein was veel beter.