Dag 7 Dobresh-Barbullush - Reisverslag uit Barbullush, Albanië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 7 Dobresh-Barbullush - Reisverslag uit Barbullush, Albanië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 7 Dobresh-Barbullush

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

19 April 2024 | Albanië, Barbullush

Dag 7

Na 20 minuten warming-up op relatief vkak terrein, komt een korte beklimming van 14%! Zwaar hijgend, naar fietsend!, komen we boven. We doorkruisen Tiranna. Het asfalt is van slechte kwaliteit. Het is nu constant kiezen voor het minst slechte gedeelte. Kuilen, veel verkeesdrempels en diepe putten zonder deksel; als je daar in komt met je fiets, kun je meteen een nieuw wiel halen.

Na 2 uren wordt het wegdek beter.

Dorpjes, heuveltjes en Lavazh (autowasplekken) wisselen elkaar af. Het is een beetje saai weer, bewolk en 15 graden, en ook de omgeving is een beetje saai vlak. Na een korte koekje-pauze blijkt mijn achterband toch weer wat leeggelopen te zijn. Ik denk weer een klein gaatje. Ik pomp het op bij 1 van de vele kleine garage bedrijfjes. Hopelijk houdt ie het de rest van de middag vol.

Dus niet. Weer even bijpompen bij een garage. Het landschap wordt weer interessanter. Na een 2e lunch in een park in Lezhe is het nog maar 25km. Eigenlijk een prima fietsdag gehad: vrijwel geen regen, rond de 16 graden en wat kleine heuvels. En dan staat middenop het plaIteland ineens een grrot mooi hotel met camping. We zijn zoals gebruikelijk de enige campinggasten. Laat ik eerst de souches maar eens testen: mooie regendouche en .... koud! De manager laat het 10 minuten lopen en dan wordt het toch warm. Heerlijk. Vanavond cappuccino in het hotel. O ja, en band plakken.

vertek 8:45

Aankomst 17:45

116km

457hm

• 19 April 2024 - 21:14

Pa En Ma:

Worden die putten zonder deksel ook aangegeven met bordjes : pas op.

Moeten we nog een extra trui brengen[e-1f600]

• 20 April 2024 - 19:56

Jan Roelof :

Hallo Pa en Ma,

Nee het blijft goed opletten op het wegdek.

En ik heb genoeg kleren mee; gewoon een kwestie van maar laagjes aan