Dag 13 - Reisverslag uit Split, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Split, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

25 April 2024 | Kroatië, Split

Dag 13

Heerlijk geslapen op deze gesloten camping, wat tevens dienst doet als stadspark lijkt het. Gisteravond kwamen nog veel mensen langs wandelen.Het bedon gisteravond zo hard te waaien, dat we stenen op de tentharingen hebben gelegd.

Terwijl de 1e dame op een terasje aan de wijn zit, staan wij voor achten bij de telefoonwinkel. Helaas doen ze geen reparaties.

Onder een strak blauwe lucht gaan we van start. We fietsen langs het water op dit prachtige eiland Korcula. Daar komt de 1e klim van 7%. Met niet al teveel moeite komen we boven. Tussen de wijngaarden en olijfbomen gaat het verder, in het zonnetje: perfect.

Jas aan, want het begint wat te sputteren. Jas uit, want er kont weer een klimmetje. Jas aan, want er komt een afdaling. Zo gaat het de hele ochtend.

Als we rond 12:30 Vela Luka binnenkomen, zijn de straten nat. Blijkbaar zijn we gelukkig net achter de buien aan gefietst. Terwijl we in een cafeetje een cappuccino bestellen, komt de regen met bakken uit de lucht. We hebben vandaag geluk met het weer.

De veerboot naar Split is een stuk prettiger dan de vorige veerboot. Deze gaat 26km/u maar deint vrijwel niet, een stuk beter. 18:30 komen we aan en gaan naar een phone repair shop, hopelijk kan hij het maken.

Dat kan hij. Het is een bekend probleem van dit type telefoon, de usb poort is stuk. Morgen 10 uur is ie klaar. Op naar een slaapplek. Die vinden we midden in de old town, perfect. En met €14pp niet duur. We slenteren door de old town en eten wat. Hopelijk slapen we redelijk in het hostel.Ik heb oordopjes mee, hopelijk de anderen ook!

Vertrek 7:40

Jinke:

Prachtige plaatjes weer. Echt genieten

• 26 April 2024 - 08:33

Froukje:

Weer een mooi verslag. Ik zie het helemaal voor me.

Hopelijk doet je telefoon het weer. Ik wist al dat ie niet meer oplaadde. Ik zo m'n informatie bronnen [e-1f604][e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️

• 27 April 2024 - 20:52

Jan Roelof :

Mijn telefoon konden ze gelukkig vlot repareren. Ik gebruik hem voor van alles: blog schrijven, navigatie, camera, mail, app, enz. Heel lastig als ie stuk is.

En hele mooie omgeving idd.