Dag 11 Denovici-dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 11 Denovici-dubrovnik - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 11 Denovici-dubrovnik

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

23 April 2024 | Kroatië, Dubrovnik

Dag 11 -dubrovnic

7:15 verlaten we de camping. Over 1,5 uur verlaten we dit land alweer. Wat wij ervan gezien hebben, is Montenegro een mooi land, prachtige uitzichten. Qua campings moet je je verwachtingen wel flink naar beneden bijstellen.

Bij de grens van Montenegro, schrijft een douanier onze id's over in een boek. We spreken de man even aan: "wat een mooi land is Montenegro". Zoveel small talk kan deze man niet aan, en gaat zonder iets te zeggen terug naar zijn stoel.

De grens met Kroatië volgt. We wachten voor de slagboom totdat deze douanier klaar is met instagram en doet dan de boom open. We mogen verder.

We worden verwelkont met een 2km helling van 10%.

Als je een nieuw land binnenkomt, kijk je om je heen, wat is hier anders dan in het vorige land? Vrijwel geen afval in de berm, het asfalt is beter en alles ziet er netter/ opgeruimder uit. En groener.

Er staan vandaag 4 heuvels op de planning. Ik heb het gevoel dat we er elke dag iets minder moeite mee hebben.

Een vrolijke stoet met vrolijk gekleurde oude Renault 4's komt ons tegemoet.

Het regent ondertussen weer wat, maar Dubrovnic is nog maar 20km.

Dwars door de oude stad en de burcht, waar Game of Thrones is opgenomen, komen we de stad binnen. Een mooie entree!

Op de kaart ligt de camping maar een paar straten naast de route, maar er stond niet bij dat die op een heuvel ligt. In de regen komen we aan. De prijs is wel 3x zo hoog als we gewend waren, maar het sanitair is ook wel 3x zo mooi.

Harry's fiets maakte vandaag weer een krakend geluid, mogelijk de trapas. We zoeken een fietsenmaker in de stad. Hij weet direct wat er aan de hand is, idd de trapas. Na wat moeilijk doen denkt hij het vandaag of morgen klaar te hebben. Dat zou super zijn, anders kunnen we niet verder.

Tijd voor een douche en eten in de oude stad.

Vertrek 7:15

Aankomst 14:30

80km

900hm

18 graden, bewolkt, buien.