Dag 8 Virpazar - Reisverslag uit Virpazar, Montenegro van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 8 Virpazar - Reisverslag uit Virpazar, Montenegro van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 8 Virpazar

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

20 April 2024 | Montenegro, Virpazar

Dag 8

WAF, WAF, WAF, WHOOO! Ergens midden in de nacht schrik ik wakker. Een hond niet ver weg begint hard te blaffen en te huilen. Ik dommel in slaap maar hij blaft me weer hard

wakker. Dan laat ie ons met rust. Totdat het hele riedeltje zich een half uur later herhaalt. Wat een nacht.

We fietsen via Shkoder zonder heuvels naar de grens, het land uit. In Albanië viel het mij vooral op hoe vriendelijk de mensen zijn. En dat bijna elke berm bezaaid ligt met afval en de wegen met gaten. De grens met Montenegro is in zicht. Douane gaat probleemloos. We fietsen nu door een mooi bos, iets wat we in Albanië niet hebben gezien. Hier treffen we nog 2 andere fietskampeerders uit Frankrijk. Zij trekken 11 maanden rond, met een kind van 2 in de aanhanger.

In Montenegro is er ook berm afval, maar wel minder. De bergen zijn wel net zo steil; met 7 tot 10% nemen we de 1e van de 3 bergjes vandaag. We klimmen naar een bergrug en het uitzicht is schitterend. We komen aan de andere kant van de berg: een prachtig meer. We zitten nu op een panorama-route, constant mooie uirzichten! Ik denk de mooiste route tot nu toe. De 2e heuvel komen we ook weer over. In heel Albanië hebben geen één (picknick)bankje gezien, maar hier hebben ze regelmatig mooie zitjes.

Bij een volgend uitkijk punt staan de 2 fietsers uit Zwitserland, die we vanaf dag 2 al af en toe tegenkomen, Charlotte en Carlo. We kletsen nu wat langer en fietsen de rest van de middag gezellig sanen. Met prachtige uitzichten op het meer komen we aan in Virpazar. We nemen voorlopig afscheid, maar volgen elkaar nu op polarsteps (; wie weet zien we ze nog eens, want we gaan dezelfde kant op.

We zoeken een camping. De 1e lijkt ons niks, zo vanaf de weg bekeken. 500m door naar de volgende, dat lijkt ook niks voor te stellen: een scheef grasveldje met een wc en douche. Hij blijkt gesloten te zijn, dus terug naar de 1e. Laten we maar eens kijken. De vrouw spreekt goed engels en het is gewoon bij haar in de achtertuin: 2 wc's, 3 douches en een stroompunt. Precies wat we zoeken. €5 pp. En de douche? Die is meteen warm!

Vertrek 7:00

Aankomst 16:00

91km

1400hm

17 graden half bewolkt , droog

• 20 April 2024 - 20:19

Nienke V.:

Goed bezig! Leuk om jullie belevenissen te volgen zo! Hopelijk minder kuilen en gaten in de wegen van Montenegro

• 21 April 2024 - 20:12

Jacques:

Hey Janroelof en Harry, ik ben een paar weken terug in Triest begonnen en vandaag drijfnat (regen en zweet) in Montegro aangekomen. Ik fiets dezelfde route als jullie alleen andersom. De kans is groot dat we elkaar een dezer dagen tegenkomen… vergeten jullie niet zwaaien (of te stoppen)?

stay save! Jacques

• 21 April 2024 - 21:08

Janroelof :

Hoi Jacques,

Wat leuk. Morgen fietsen we via kotor naar Zelenika.

Waar ben jij?

• 21 April 2024 - 21:10

Janroelof :

@Nynke V,

De wegen zijn hier idd beter. En veel minder afval in de bermen. Een mooi land.

• 23 April 2024 - 07:37

Jacques:

Hoi Janroelof en Harry we hebben elkaar blijkbaar gemist… net iets andere route misschien? Ik ben gisteren (22/4) van iets voor Kotor naar Rijeka Crnojevica getrapt. Vandaag nog even genieten van het schitterende Montenegro. Ik vermoed dat jullie inmiddels in Kotor zijn. Mooi daar hè? En wat een klim/afdaling. Veel plezier nog.

• 23 April 2024 - 21:26

Jan Roelof :

Hallo Jacques,

Wij hebben gister (22-4) tegen elke vakantie fietser die we tegenkwamen "jacques?" geroepen, maar ze hadden allemaal een andere naam. Blijkbaar hebben we elkaar gemist. Wij zijn nu in Dubrovnic.

Goeie reis verder