Dag 8, Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 8, Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 8, Maastricht

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

07 Mei 2022 | Nederland, Maastricht

Je zou denken dat het ochtendritueel na 7 dagen steeds wat sneller zou gaan, maar we zijn zoals elke keer om half 9 klaar voor vertrek. Hop de Vennbahn op, gestaag naar beneden, over glad asfalt. Na 8 km moeten we die helaas verlaten.

Het is nu wat klimmen en dalen, maar we zijn erger gewend. Het is zo 10 uur, cappuccino met slagroom in Kelmis.

In de korte broek gaan we verder. Het is vandaag zo'n 60 km, dus dat moet makkelijk lukken. Het is zaterdag, en dat betekent lekker druk met fietsers. Er komt ons meerdere keren groepen oude brommers voorbij, blijkbaar is het "oude-brommertjes-dag". We gaan lekker, we gaan door mooie dorpjes en dan komt Gulpen in zicht. Lekke band. Dit keer wel de achterband. Bagage eraf, gaatje zoeken, plakken en weer oppompen met zo'n klein pompje. Ik krijg er niet genoeg bar in. Harry vraagt wat rond en een man heeft wel een pomp.

Nu doortrappen naar Maastricht. Zuid-Limburg is prachtig om te fiesten. Gezellige dorpjes met terrassen en glooiende heuvels wisselen elkaar af. We pakken zelfs een stukje mee van de route van de amstel gold race, zie ik op de bordjes.14:15 staan we voor het station: de finale foto wordt gemaakt. We zijn klaar.

Vandaag 66 km

Totaal gefietst: 704 km

• 07 Mei 2022 - 16:45

Heine:

Diep respect voor jullie fietstocht Jan Roelof en Harry! Genoeg “uitdagingen” (problemen vind ik) overwonnen! Een goede reis naar huis! Lekker nagenieten van jullie prestatie!

• 07 Mei 2022 - 18:25

Gerard:

Nou Bikers,
    Echt een hele prestatie.
    Goede rit naar huis nog en tot gauw.

Groet Gerard