Dag 3, Klimmen - Reisverslag uit Walsheim, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 3, Klimmen - Reisverslag uit Walsheim, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 3, Klimmen

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

02 Mei 2022 | Duitsland, Walsheim

Ik had genoeg kleren aan vannacht om het niet koud te krijgen. Harry had wat reserve kleren onder zijn luchtbed gedaan, dat hielp ook. We hebben niet meer dan 2 koppen thee, een halve krentenbol en 3 sultana's als ontbijt. Zonder af te rekenen verlaten om 8:20 de camp site.

Met nieuwe energie komen we heuvels aardig goed over. Na de 1e heuvel vinden na even zoeken een bakker, met een terras. Het is half 10, tijd voor koffie met iets erbij. Het 2e ontbijt. Harry had zich vanmorgen al ingesmeerd, ik doe het nu, want het is onbewolkt en al lekker warm. In korte broek en 1 shirt minder gaan we verder.

De 2e klim van vandaag is pittig. Het gaat flink steil, over gravel. Op een gegeven moment moet ik zelf lopend, fietsend gaat niet meer. 5 meter verder geeft Harry het fietsen ook op. Na 100 meter duwen, kunnen we weer fietsen. We fietsen langs een windmolen, die we de hele dag al boven op een heuvel zagen staan; de top gehaald.

En dan naar beneden, toen ik durfde te kijken reden we 52k m per uur! Maar we hebben een helm op, dus het is veilig. Dan moeten we links, maar Harry gaat net te snel, en beland net naast het pad. Niks aan de hand, we kunnen verder.

Na de lunch in Freisen, komt de 3e klim van vandaag. Vermoeiend, maar we komen boven. Vanaf nu is het naar beneden, over glad asfalt: perfect. En we blijven maar dalen. In Homburg doen we inkopen voor het avondeten.

Nu is het nog 45 km vlak terrein, het wordt haast saai, zo vlak, maar het gaat vlot met 23k m/u . Dan worden we ingehaald door een oudere man. Niet op een racefiets ofzo, maar op een vouwfiets. Zonder ondersteuning. Na nog maar een pauze doen we het laatste stuk naar de camping in Walsheim. Wel 3km naast de route, maar de campings zijn hier dun gezaaid.

17:15 komen we aan. Ik vraag in mijn beste Duits om plekje voor de tentjes, maar ik versta zijn antwoord niet. Blijkt hij Nederlands te praten. Ik was zo gefocust op Duits, dat ik het niet verstond. En nu genieten, na 2 dagen fietsen, van een heerlijke douche.

Als je achter iemand fietst, zie je gaten in de weg niet. Filosofische uitspraak van de dag: soms volg je een ander, en soms moet je eigen pad kiezen.

Het woord van de dag: poller. Een paaltje op het fietspad.

Zon, 17 graden.

110 km

• 02 Mei 2022 - 20:30

Jan Roelof :

Waarom sommige foto's niet rechtop komen, weet ik (nog) niet.

• 02 Mei 2022 - 22:12

Heine (broer Van Harry):

Hallo Jan Roelof! Wat leuk om j(ulli)e reisverslag te lezen. Toch wel knap hoe jullie doorzetten ondanks kou, afstand en op het noodrantsoen! Veel plezier én warmte toegewenst de komende dagen!

• 03 Mei 2022 - 08:59

Pa Reitsema:

Pa

• 03 Mei 2022 - 09:46

Ma ( R):

Weer mooi om te lezen hoe jullie reis gaat.
    Met 52km naar beneden is wel erg snel. Heb je een harnas aan???
    Goede reis voor vandaag. Een foto af en toe is erg leuk.

• 03 Mei 2022 - 09:48

Pa Reitsema :

Met zo'n tempo is een helm niet overbodig, is te hopen dat hij niet echt nodig was. Ja en pas op voor doude mannen

• 03 Mei 2022 - 22:02

Janroelof :

@Heine, jij nog bedankt voor je hulp met de trein kaartjes. De warmte is gelukt: vollop zon vandaag en een beetje verbrand.
    @Ma, we hebben het nog wel in de macht bij de afdalingen.
    @Pa, de helm is gelukkig niet echt nodig geweest.

• 04 Mei 2022 - 09:29

Jarko Brouwer:

Hoi Jan Roelof,

Leuk om te lezen dit reisverslag! Veel succes en plezier voor jou en Harry. Tot volgende week.

Groetjes
    Jarko

• 04 Mei 2022 - 20:45

Jan Roelof :

Dank je Jarko. Werkse voor jullie!