Dag 4, Frankrijk - Reisverslag uit Überherrn, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 4, Frankrijk - Reisverslag uit Überherrn, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 4, Frankrijk

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

03 Mei 2022 | Duitsland, Überherrn

Na een redelijke nacht en een goed ontbijt, gaan we verder over een voormalige spoorbaan. Na 10 km slaan we rechtsaf, en zijn ineens in Frankrijk. We komen in Sarregueminus, 10 uur tijd voor koffie. In zijn beste Frans besteld Harry met Spaanse woorden 2 cappuccino en 2 croissants. Ik ben benieuwd wat we krijgen.

De croissants waren op, dus die hebben we bij de bakker gehaald. Via 2 trappen komen weer op de route. En weer verder over de Franse fiets paden. Eigenlijk fietsen we onze eigen tour de france. We fietsen nu weer in Duitsland, dan weer in Frankrijk. In Saarbrucken gaan we langs een bouwmarkt voor een gasblikje voor mij en een isolatie matje voor onder het luchtbed voor Harry. Via een onhandig kruispunt komen we weer op het fietspad. Navigeren in een stad is altijd wat lastig.

Linksaf, weg van de vlakke paden en weer de heuvels in. Nog 40 km tot aan onze geplande slaapplek. Er zijn niet zoveel campings in de buurt, dus we hebben niet veel keus. Maar deze heeft wel een zwembad schijnt, dus ik ben benieuwd. De route gaat weer door mooie bosgebieden, prachtig. Heuvels beklimmen over bospaden is pittig, dan is 6% toch echt anders dan op asfalt. Een korte pauze met wat koekjes, en we halen de top. Dan krijg ik jeuk op mij hoofd, maar met 32km/u over gravel paden, lijkt het me beter om beide handen aan het stuur te houden. Ah, nu gaan we 30km/u, dan kan het wel.

We sjezen met 40km/u een dorp in, en zien dus het 30km bord niet. Na zoveel inspanning zou het jammer zijn om te remmen.

Het is 16:20 als we Uberherrn binnen rollen. Boodschappen halen en naar de camping. Maar daar zien we alleen een hek van de achter ingang en verlaten caravans. Op zoek naar de ingang, rijden we om de kleine stadscamping, maar er is geen ander hek. Het hek blijkt toch los te zijn, en er is een beheerder. We zetten de tent op en eten pannenkoeken met spek en sla. En een halve kilo yoghurt. Elk. Het begint te druppen tijdens het eten, maar de onweersbui trekt voorbij en de zon komt door. Tijd voor een douche. O, en het zwembad is dicht.

Duitse woord van de dag: schranke; een slagboom over het fietspad.

En het Franse woord van de dag: couper; voor als je je brood gesneden wilt hebben.

Zon, 21 graden, beetje verbrand, regensputters tijdens het eten.

100 km

• 04 Mei 2022 - 04:22

Wobbe:

Hallo Jan Roelof,
    Hartstikke leuk om je stukjes te lezen, ik zie er elke dag weer naar uit.
    Goede reis

• 04 Mei 2022 - 11:00

Ma:

Alweer dag 4. Jullie zijn op de helft, ook wat de km's
    betreft?
    Met 32km naar beneden:
    Makkie toch. En nog geen schrammetje?
    Sukses verder.

• 04 Mei 2022 - 20:44

Jan Roelof :

Voordat we snel naar beneden kunnen, hebben we eerst flink gezweet bij de beklimming! Dat gaat soms met 6km/u naar boven. Het geeft wel mooie uitzichten. Mijn km teller heeft het begeven, dus ik heb de totalen zo niet paraat.