Dag 2, Heuveltjes land - Reisverslag uit Otzenhausen, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 2, Heuveltjes land - Reisverslag uit Otzenhausen, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 2, Heuveltjes land

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

01 Mei 2022 | Duitsland, Otzenhausen

Na een slechte en koude nacht, gaan we ontbijten in de wasruimte: daar is het wat warmer. Als we om 8:30 klaar zijn om te vertrekken,komt net de receptioniste aanrijden. We betalen en gaan op weg. De eerste 15 km is vlak, maar dan nemen we de afslag naar het mooiste uitzicht punt op de Saar. Dat is 10 km naast de route, maar schijnt echt de moeite waard te zijn. Het blijkt een mooi en steil bospad te zijn. Af en toe zo steil dat we moeten lopen. Even later staan we stil bij een nog steiler pad. Een wandelaar komt ons tegemoet. We vragen hoe de rest van de route is: nog steiler met veel stenen en boomwortels op het pad. En het uitzicht is niet de moeite waard, zegt hij. Nou dat is duidelijk: terug naar de route.

Het gaat heuvel op, heuvel af, door een mooie omgeving. 7 mooie oude trekkertjes komen voorbij. Het is waarschijnlijk "nostalgische-trekkertjes-dag". Nog maar een heuvel omhoog. Het is best steil, en we fietsen soms zo langzaam dat mijn gpx-pijltje niet weet welke kant ik op ga. Ik word echt moe ondertussen, en moet regelmatig even pauzeren.

Tegen 17 uur komen we vermoeid aan in Nonnweiler. Hier staat een camping op de kaart, daar zijn we wel aan toe, een warme douche, een lekker.....

Er is geen camping. De camping is weg. Voorbijgangers melden dat het een camper parkeerplaats was, maar nu verplaatst is. Wat nu? De volgende camping is 17 km verder, maar met een flinke heuvel onderweg. Dat trekken we niet meer vandaag. We besluiten om te gaan wildkamperen. Een man in zijn tuin, vult onze bidons, en we vervolgen de route op zoek naar een vlak stukje gras, en uit het zicht. Het is allemaal bos hier met weinig bewoning, dus dat lukt na een kwartiertje al. Ik had niet gedacht dat we op de 2e dag al ons nood maaltijd nodig hadden, maar alle supermarkten zijn hier dicht op zondag, dus we hebben geen inkopen kunnen doen. We gaan beide vroeg de tent in, want hier zijn veel steek mugjes.

We trekken nog meer kleren aan de vorige nacht, in de hoop niet koud te worden vannacht. Ik laat morgen weten of het gelukt is.

De filosofische gedachte van de dag: het leven is net als fietsen: soms kun je om de berg heen, soms moet je eroverheen.

Vandaag:

87 km gefietst.

Alles tussen de 7 en 14 graden, half bewolkt,maar nog zeker niet verbrand.

• 02 Mei 2022 - 02:14

Jetty :

He Jan roelof,

Weer leuk om je verslagen te lezen! Succes verder!
    Groetjes jetty

• 02 Mei 2022 - 02:22

Wobbe:

Wat een mooie omgeving, erg leuk om jij stukjes te lezen. Goede reis.
    Gr.Wobbe

• 02 Mei 2022 - 20:29

Jan Roelof :

Inderdaad een hele mooie omgeving, heel veel bossen in allerlei soorten groen.