Dag 0, het plan - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 0, het plan - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 0, het plan

Door: jan roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

18 April 2019 | Nederland, Nederland

Komende dagen ga ik met mijn zoon de Emsradweg fietsen. Waarom? Het schijnt 1 van de mooiste routes te zijn in Duitsland, het is dicht bij huis dus weinig reistijd om er te komen en het is een route van ongeveer 400km die binnen 1 week te doen is.

De afgelopen dagen heb ik mijn eigen fiets nagekeken. Sinds mijn vorige reis naar Rome heb ik er eigenlijk niet veel aandacht aan besteed, dus ik heb vorige week pas het het vuil van Italie eraf gepoetst. Remmen bijstellen, 2 gebroken spaken vervangen in het achterwiel en verder is de fiets nog in prima staat.

Vandaag kijk ik de fiets van mijn zoon na. Ook die heeft een gebroken spaak in het achterwiel. Bij het vervangen daarvan zie ik dat de buitenband van het achterwiel helemaal versleten is. Deze ga ik direct vervangen want hij kan zo elk moment lek rijden. Gelukkig zie ik dit nog op tijd, voordat we onderweg zijn.

We hebben de tassen gepakt en gewogen: elk ongeveer 11kg, inclusief de ruime 3 persoonstent van 5,5kg. De 2 persoonstent is nl. wel heel krap, daar passen naast 2 mensen geen tassen meer in, slechts 1 man kan er rechtop in zitten, al met al te krap, zeker als het een keer regent of slecht weer is en je in de tent moet blijven.

Op het laatste moment doen we er nog wat voedsel bij in de tassen en dan hangen we ze aan de fietsen. Klaar om te gaan.