dag 3, warendorf, telgte - Reisverslag uit Telgte, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu dag 3, warendorf, telgte - Reisverslag uit Telgte, Duitsland van janroelof - WaarBenJij.nu

dag 3, warendorf, telgte

Door: jan roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

21 April 2019 | Duitsland, Telgte

We zetten geen wekker en hebben ons een beetje verslapen. Uiteindelijk vertekken we om 10 over 9 van de camping. Deze camping had geen wifi zoals de vorige, maar gelukkig heb ik gister een aantal google maps offline gedownload. Hierdoor hebben we gister deze camping kunnen vinden en kan ik nu een kortere route vinden, terug naar de oorspronkelijke route van de Emsradweg.

We gaan door bossen, over fijne steenslag paadjes, fietspaden van asfalt, wind in de rug, het gaat lekker. Er zijn meer fietsers onderweg op deze zonnige 1e paasdag. We komen een paar andere Duitsers achterop en fietsen een tijdje samen op. Totdat we een plek zien waar ze ijs verkopen. Tijd voor een pauze dus.

In de stad Warendorf zijn alle supermarkten dicht. Niet vreemd voor een zondag, maar wel lastig als je eten zoekt. We vinden lekkere broodjes bij een tankstation en gaan weer verder.

We zijn vlakbij de geplande camping, maar die zit aan de andere kant van het water. De grote weg erheen is echt niet geschikt voor fietsers, dus zoeken we een andere weg. LocusMap laat een wandelpad zien wat erheen leidt. Dat blijkt inderdaad een wandelpad te zijn. Zo hobbelig dat het niet te fietsen is. 1 van de achtertassen stuitert er half af. Laten we maar verder lopen, zo ver is het niet meer.

Aan het begin van de camping staat een patat kraam, dus het avond eten is geregeld.

110km, zon