dag 6, einde van de emsradweg voor ons - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu dag 6, einde van de emsradweg voor ons - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

dag 6, einde van de emsradweg voor ons

Door: jan roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

24 April 2019 | Nederland, Nederland

Het heeft vannacht een beetje geregend, maar 7 uur is het droog. De wind is ook wat minder geworden.

Na een lekker ontbijt van krokante musli gaan we op pad. We hebben besloten om niet helemaal naar Emden te fietsen, het einde van de Emsradweg, maar tot aan Leer. Het laatse stuk lijkt ons wat saai, terwijl de fraaie stad Leer een mooie afsluiting lijkt.

We zijn nog maar net onderweg of we komen hetzelfde gezin weer achterop. Dit blijkt hun 1e fietsvakantie te zijn. De 2 dochters van 10 jaar hebben geen bagage mee, vader en moeder dragen alles mee. Maar omdat ze in pensions slapen en geen camping uitrusting mee hoeven te nemen, valt het wel mee. We fietsen een tijdje samen, maar dat gaat de dochters toch te snel, dus wij gaan verder. Als we later stoppen bij een sluis komen ze ons voorbij, en als zij stoppen gaan wij ze voorbij.

Het is weer tijd voor een ijsje. We zitten op het terras te genieten en ja hoor, daar zien we 4 bekende fietsers aankomen. We gaan verder en in Papenburg bekijken we de zeesluizen bij de Meyer werf. Zij bouwen grote cruise schepen, maar momenteel zien we er niet 1 liggen. De route gaat verder langs de Ems, gescheiden door een hoge dijk, aangezien de Ems hier daalt het stijgt met eb en vloed. Eigenlijk is deze rivierdijk dus een zeedijk. Tot nu is de Emsradweg een erg mooie route bebleken, maar dit gedeelte is saai. In Leer nemen we een laatste ijsje en slaan af richting Nederland.

Net over de grens in Bad Nieuweschans nemen we de trein naar huis.

110km, zonnig

Totaal bijna 600km