Limburg - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Limburg - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Limburg

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

05 Mei 2023 | Nederland, Maastricht

Dag 5

Limburg

Vandaag gaan we naar het eindpunt: st Pieterberg en dan vanaf Maastricht met de trein terug naar Heerenveen. Een rit van 4 uren. En aangezien de fiets na 16 uur niet meer in de trein mag, moeten we de trein van 12 uur nemen in Maastricht.

Het plan is daaron: de wekker op 6 uur, 7 uur weg fietsen.

Met 10 minuten vertraging vertrekken we. Op naar Sittard. Ook weer veel terasjes, maar die zijn nu nog leeg. Dan fietsen we de Kollenberg met de 7 voetvallen, niskappelletjes, met op het hoogste punt van Sittard de Rosakapel.

Harry groet een groep dames, ik laat de koeien voor wat ze zijn.

We spreken nog even met een andere vakantiefietser. Ik heb zo'n 15kg bagage, hij wel het dubbele. Maar hij is dan ook op weg naar de Pyreneeën, via de route "oude wegen".

Bij de lunch krijgen we bezoek van opdringerige ganzen. We geven ze niks en uiteindelijk druipen ze af. Nu is het nog maar 14km. Vlak voor Maastricht zien we de plek waar Harry en ik vorig jaar een foto maakten: dat doen we nu nog een keer. We doorkruizen Maastricht. Wat een mooie stad is dat toch. Nog even een klimmetje naar de st Pieterberg en dan maken we de finish foto.

58km

358km totaal deze tocht