Belgie - Reisverslag uit Susteren, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu Belgie - Reisverslag uit Susteren, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

Belgie

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

04 Mei 2023 | Nederland, Susteren

Dag 4

Het is nog 50km naar het eindpunt van het pieterpad, maar we hebben tot vrijdag de tijd; we hebben dus een dag over. Daarom nemen we even pauze van deze route en fietsen morgen naar Maastricht.

En wat doe je op een pauze dag? Een rondje fietsen. Harry vindt een leuke knooppunten route naar natiinaal park Hige Kempen, in Belgisch-limburg.

Bij Berg brengt een grietpont ons gratis naar België. Na Maasmechelen komen we op de mooie Mechelse heide, wat vooral bos bleek te zijn. België blijkt ook een duivelsberg te hebben. 10% omhoog. Boven gekomen is het tijd voor de lunch met een mooi uitzicht.

Na een route aanpassing fietsen we alsnog langs de heidevelden. Bij het leuke stationsrestaurant in As vul ik m'n bidon, en dat gaat het verder over een fietssnelweg: een fietspad over het oude spoortraject. Dat gaat zo lekker dat we een afslag missen. Met een kleine omweg komen we in Dilsen. Daar stuiten we toevallig op een openlucht kerk, in de restanten van een oude kathedraal. Nog een paar km naar de pont en we zijn weer in Nederland.

15:30 zijn we weer terug op de camping. We lopen naar de overkant van de weg, waar we gebruik mogen maken van het zwembad van het vakantiepark. Fietsen,lopen, zwemmen; we zijn goed bezig. Vanavond patat ter compensatie.

Gister en vandaag was het heerlijk vollop zo'n. Morgen gelukkig bewolkt, want in het kader van zo weinig mogelijk meenemen, had ik een half leeg flesje zonnebrand meegenomen en die is nu leeg.

80km

196 hoogtemeters