Dag 26 bijna Rome - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 26 bijna Rome - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 26 bijna Rome

Blijf op de hoogte en volg janroelof

03 Oktober 2018 | Italië, Prima Porta

Mijn brood is op, dus met een paar koekjes als ontbijt, vertrek ik. In het 1e dorp dat ik tegenkom, koop ik brood en op een bankje op het dorpsplein eet ik het op.
Een man in een oude kleine fiat stopt bij de kruising voor de stop streep van het voorsortervak voor rechtdoorgaand verkeer. Na een poosje stapt hij uit en laat zijn auto daar op de kruising staan. Andere automobilisten moeten eromheen rijden, maar lijken het geen probleem te vinden. De man loopt naar de overkant van de kruising, koopt een krant en gaat weer terug naar zijn auto om zijn reis te vervolgen. Verrassend.

Mijn reis gaat verder over de heuvels. Met verhoogde hartslag, neem ik de volgende klim. Dan schiet mijn hartslag verder omhoog als rechts van mij in de berm plots een dunne groene slang van zo'n 80cm kronkelt. Hij schrikt ook van mij en kronkelt het struikgewas in.

Bij de afdaling is het ook opletten, want er zitten allemaal gaten en scheuren in het asfalt. Ik kan niet echt lekker snel naar beneden, want ik moet constant de grootste gaten ontwijken. Met een succes percentage van 99,9 % rij ik dus alsnog door enkele gaten. De fiets kraakt en de tassen schudden, maar alles blijft heel.

Na de lunch heb ik weer een steile klim. Een Italiaan aan de kant van de weg ziet me komen en complimenteert me met mijn prestatie. Het voelt inderdaad wel als een prestatie.

Tot nu toe heb ik 84,0km gereden vandaag. De camping ligt op ongeveer 95km. Nog 11km. Dat moet lukken. Nu staat de dagteller op 84,3 . Dat schiet niet op. Ik moet niet elke 300m op de teller kijken. Ik kan beter wat om me heen kijken.

En dan, na een bocht zie ik het liggen: Rome. Meer bebouwing, de hoeveelheid rommel in de berm neemt toe, en door de graffiti zijn de borden niet meer lezen: ik nader een stad. Vandaag ga ik Rome niet meer halen, dat wordt morgen. Op camping Tiber, sla ik mijn tent op. Tot laat in de avond praat ik met de overburen. Dat kan best, want morgen hoef ik maar een klein stukje en dan is de reis ten einde.

105km zon

  • 04 Oktober 2018 - 10:19

    Remko En Cher:

    Hey Jan Roelof,
    Zo leuk om je te volgen en idd zeker een top prestatie.
    Hier zouden ze als automobilisten toeteren, schelden en dingen zeggen wat niet te beschrijven is. Kunnen wij nog van leren.
    Gelukkig schrok de slang ook van jou haha
    Suc6 nog met de laatste km

  • 04 Oktober 2018 - 14:41

    Jan Roelof:

    He Remko en Cher,
    Leuk dat jullie me hebben gevolgd.
    Ja, het verkeer is wat chaotischer in Italië, maar aan de andere kant gaan ze ook soepel met elkaar om. Als fietser heb ik ook vaak voorrang gekregen. En meestal blijven ze achter me rijden totdat er ruimte genoeg is om in te halen .
    Het is een bijzondere reis geweest!
    Groeten
    Jan Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janroelof

Mountainbike, atb, mtb. Door het bos of lange afstand. Met tent, jeugdhotels, warmshowers, wildkamperen.

Actief sinds 08 Maart 2018
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 34150

Voorgaande reizen:

13 April 2024 - 07 Mei 2024

De Balkan kust route

01 Mei 2023 - 05 Mei 2023

Pieterpad op de fiets

30 April 2022 - 07 Mei 2022

Jan Roelof en Harry fietsen de Saarland-radweg

19 April 2019 - 24 April 2019

Emsradweg fietsen van de bron naar de monding

08 September 2018 - 04 Oktober 2018

op fiets naar Rome

Landen bezocht: