Dag 21 Lucia-venetie - Reisverslag uit Triëst, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 21 Lucia-venetie - Reisverslag uit Triëst, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 21 Lucia-venetie

Door: janroelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

03 Mei 2024 | Italië, Triëst

Dag 21 Lucia-venetie

Vandaag het laatste stukje.

Eerst uitslapen en ontbijten in de haven. De route voert ons langs de kust. Er zijn veel, wel honderden fietsers die we vandaag tegenkomen. Deze kust van Istrie is een gewilde plek voor wandelaars, skaters, steppers en fietsers. Grotendeels volgen we nog steeds de Parenzana, de voormalige spoorlijn. Maar hier Slovenië is die wel goed uitgevoerd: we fietsen over prima asfalt en door oude treintunnels. Ook de stad Koper komen we heel fietsvriendelijk doorheen. Slechts 1 stoplicht en verder allemaal vrijliggende fietspaden.

Ongemerkt fietsen we Italië binnen. Geen douane, geen bord en geen foto. In Muggia willen we de boot nemen naar Triest. Die blijkt net 10 minuten geleden vertrokken te zijn. De volgende gaat over 2 uur. Tijd voor lunch bij de haven.

In Triest pakken we trein naar Venetië-Mestre. De rit duurt 2 uren, kunnen we mooi al onze elektronica opladen. We zoeken een camping en gaan morgen Venetië bezoeken. Maandag en dinsdag nemen we de trein terug naar Nederland.

De reis zit erop. In totaal hebben we ruim 1400 km gefietst. Maar wat nog meer impact had meer dan 16.000 hoogtemeters. En ook dat zegt nog niet zoveel als de stijgingspercentages.

Het was een onspannende tocht met mooie natuur. We zijn in landen geweest waar ik vooraf niet zo'n goed beeld van had. Best veel regen gehad, maar ook veel zon.

Een mooie belevenis.

Vertrek 9:15

Aankomst 12:00 in Muggia

36 Km

230 Hm

17 graden, half bewolkt

• 04 Mei 2024 - 07:14

Froukje :

Knap gedaan hoor. [e-1f44d][e-1f3fc] Heerlijk dat jullie nog een paar dagen kunnen genieten in Venetië. Veel plezier daar en voor maandag en dinsdag een goede reis naar huis gewenst .

Groetjes Froukje [e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️en een pootje van Sasha [e-1f43e]

• 04 Mei 2024 - 16:11