Dag 23, een veldje - Reisverslag uit Valiano, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu Dag 23, een veldje - Reisverslag uit Valiano, Italië van janroelof - WaarBenJij.nu

Dag 23, een veldje

30 September 2018 | Italië, Valiano

De camping ligt net buiten Siena. Om 8 uur heb ik ingepakt en fiets opnieuw door Siena. In de reisgids heb ik nl. gelezen dat ik de Doumnu gezien moet hebben, en die heb ik gister gemist. Ik ontbijt op het grote amfitheater vorm gegeven plein. De restauranthouders en kraamverkopers maken zich klaar voor een nieuwe dag met toeristen. Het is nu nog uitgestorven, maar dat zal over 2 uren wel anders zijn.

Na een uur vertrek ik in zuidelijke richting naar Rome. Rome staat al op de borden, dus ik kan haast niet fout rijden. Dus wel. Rome blijft op de borden staan, maar niet het volgende dorp waar ik doorheen zou moeten gaan . Ik controleer de gpx track en zie dat er 2 wegen vanuit Siena naar Rome gaan. Ik had het kunnen weten, alle wegen leiden immers naar Rome. Ik rij een stuk terug en sla dan rechtsaf om terug te komen op de route.

Zolang ik niet wist dat ik fout reed, genoot ik van de omgeving. Nu ik weet dat ik fout zat, kan ik pas weer genieten als ik weer op de route zit. Raar eigenlijk. Het is nog zo'n 300km naar Rome en daar heb ik ruim de tijd voor. Dus die extra 10km maakt niks uit.

In Asciano ga ik onder de 15e eeuws stadspoort het stadje binnen. Bij een café met een grote plastic ijsco voor de deur, bestel ik een ijsje, maar die hebben ze niet. Dan maar een koffie.
Als ik na de break verder ga, zie ik dat ze 20 meter verderop wel ijs verkopen. Jammer. Langs een 13e eeuwse kerk verlaat ik het stadje. Het landschap is veranderd. Hier is het kaler; grote bruine lege akkers met hier en daar een boom.

Aan het einde van de middag zie ik verderop een aantal vlaggen. Vast een horeca gelegenheid waar ze ijs verkopen. Maar helaas, het zijn slechts wat huizen. Morgen dan naar verder op zoek naar een ijsje.

Ik heb weer een mijlpaal bereikt: 2000km gefietst. Het is tijd om de tent ergens op te zetten. Bij gebrek aan campings, zet ik mijn tent op in een veld. Geen huis te bekennen in de wijde omgeving.

91km 27 graden, onbewolkt

• 01 Oktober 2018 - 12:50

Sjoukje:

Dag Jan Roelof,
    Inmiddels ben je misschien al in Rome aangekomen...
    Wat leuk zo'n reis!

• 01 Oktober 2018 - 18:08

Jan Roelof:

Ik ben er nog niet, maar wel bijna. Nog 170km.
    Het is zeker een boeiende reis.