het plan - Reisverslag uit Drachten, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu het plan - Reisverslag uit Drachten, Nederland van janroelof - WaarBenJij.nu

het plan

Door: Jan Roelof

Blijf op de hoogte en volg janroelof

26 Maart 2018 | Nederland, Drachten

Het gaat er nu toch van komen, ik heb besloten om het maar eens te doen. Qua werk past het nu en ik heb er zin in, dus ik ga een eindje fietsen. Tentje achterop. Rome moet een haalbaar einddoel zijn verwacht ik. De komende tijd ga ik mijn uitrusting aanvullen en natuurlijk veel fietsen als training.

De route boekjes van Paul Benjaminse zullen mijn leidraad zijn. Hij stuurt de fietser over auto luwe wegen en soms over gras- of zandpaden. De totale afstand zal zo'n 2200 km zijn en daar heb ik 3,5 week voor, langer kan ik niet vrij krijgen. Dat is dan gemiddeld 100km per dag met 3 rustdagen. Ambitieus maar wel te doen schat ik in. Desnoods kan ik een gedeelte met de trein doen. Weinig meenemen, dan hoeven er minder kilo's de berg omhoog gefietst te worden.

Het aangepaste plan.
Ik was van plan om 22 mei te vertrekken, maar dat gaat niet lukken.
Gelukkig heb ik het kunnen regelen dat ik de vrije dagen kan verplaatsen naar september.
Het was wel even balen dat eind mei niet lukte. Het voorjaar leek me een mooie tijd om te fietsen, alles bloeit en is mooi groen. Eind zomer heeft weer het voordeel dat ik bramen en andere vruchten kan vinden en misschien al wat herfstkleuren. De dagen zijn wel weer wat korter maar nog wel lang genoeg om een hele dag te fietsen.
Midden in de zomer is voor mij in ieder geval geen optie, te heet in Italie.

• 11 Maart 2018 - 21:00

Gerard: